پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225895
جزئيات دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري
تاریخ انتشار : 1395/05/20 11:47:26
نمایش : 1230
انتخاب رشته آزمون سراسري از ۲۳ مرداد آغاز مي‌شود و محدوديتي براي انتخاب رشته‌هاي نيمه متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد و داوطلبان مي‌توانند در صورت تمايل به تعداد دلخواه کدرشته‌هاي نيمه متمرکز داراي شرايط و ضوابط را انتخاب کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دفترچه راهنماي انتخاب رشته کنکور سراسري منتشر شد.

* چگونگي اعمال تاثير سوابق تحصيلي

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي مصوب 26 ارديبهشت سال 95 مجلس و بر اساس مصوبه ششمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو ميزان و نحوه تأثير سوابق تحصيلي در آزمون سراسري به اين صورت است که آن دسته از ديپلمه‌هاي رياضي و فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي که ديپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ کردند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم به ميزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره کل نهايي لحاظ مي‌شود.

همچنين داوطلبان داراي مدرک پيش‌دانشگاهي رياضي و فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر که مدرک دوره پيش‌دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 91-90 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود دوره پيش‌دانشگاهي به ميزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره کل نهايي لحاظ مي‌شود.

بر اساس ماده 5 قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها، پذيرش براي حدود 70 درصد وضعيت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي کشور بر اساس سوابق تحصيلي انجام مي‌شود.

همچنين ظرفيت اختصاصي براي داوطلبان سهميه ايثارگران 25 درصد از ظرفيت هر کد رشته محل و حد نصاب نمره اين داوطلبان 70 درصد نمره گزينش آزاد براي تمامي رشته‌هاي تحصيلي است.

*جزئيات انتخاب رشته

انتخاب رشته آزمون سراسري از 23 تا 28 مردادماه است.

در انتخاب رشته آزمون سراسري محدوديتي براي انتخاب رشته‌هاي نيمه متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد و داوطلبان مي‌توانند در صورت تمايل به تعداد دلخواه کدرشته‌هاي نيمه متمرکز داراي شرايط و ضوابط را انتخاب کنند.

داوطلبان قبل از انتخاب رشته بايد براي اطلاع از وضعيت خوابگاه‌ها، امکانات رفاهي و خدمات دانشجويي هر دانشگاه کسب اطلاع کنند.

پذيرش دانشجو در آزمون سراسري در تمام رشته‌ محل‌هاي پرديس‌هاي خودگران و ظرفيت مازاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه است.

آن دسته از داوطلباني که در دو گروه يا سه گروه آزمايشي شرکت کرده و بر اساس کارنامه نتيجه اوليه در دو گروه يا سه گروه آزمايشي مربوط ، مجاز به انتخاب رشته شدند بايد تمام رشته‌هاي مورد علاقه خود را از هر يک از گروه‌هاي آزمايشي در يک فرم انتخاب رشته از اولويت يک تا 150 وارد کنند.

داوطلبان بايد کدرشته‌محل‌هاي انتخابي را در فرم پيش‌نويس دفترچه راهنما درج کرده و پس از کنترل‌هاي لازم و اطمينان از صحت کدرشته‌‌محل‌هاي انتخابي در زمان معين کدرشته‌هاي موردعلاقه خود را در فرم انتخاب رشته اينترنتي ثبت کنند.

پس از تأييد نهايي کدرشته‌محل‌هاي انتخابي، شماره رمز 15 رقمي از سوي سيستم به عنوان رسيد در اختيار داوطلب قرار داده مي‌شود.

سازمان سنجش ويژه‌نامه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي، نرم‌افزار راهنماي انتخاب رشته مجازي، کتاب آشنايي با رشته‌هاي دانشگاهي را منتشر کرده و مشاوراني براي مشاوره انتخاب رشته در پايگاه‌هاي انتخاب رشته آموزش و پرورش حضور دارند.

هيچ دانشجويي مجاز نيست که همزمان در دو رشته محل تحصيل کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html